Olej pokrzywowy na łupież, zmarszczki i oczyszczanie twarzy

Olej pokrzywowy to świetny półprodukt do tworzenia kremów, mgiełek do włosów, toników do twarzy, czy maseczek. Pokrzywa dostarcza fitosteroli, witaminy jak A,E,K, które rozpuszczają się w tłuszczach. Substancje aktywne, które przechodzą z pokrzywy do oleju działają odżywczo, przeciwzmarszczkowo i nawilżająco na cerę i włosy. Jak zrobić olej z pokrzywy i co możesz dokładnie wykonać z tego oleju dowiesz się  w tym poście.










Jak zrobić olej pokrzywowy

Świeże ziele pokrzywy lub suche ziele zalej ciepłym olejem słonecznikowym można oczywiście wybrać inny olej np. olej lniany, migdałowy, winogronowy. Pokrzywa powinna macerować się w ciepłym miejscu, po 3-4 tygodnia otrzymamy olej bogaty w  składniki mineralnych, fitosteroli, chlorofilu i witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, E, K, F).


Zastosowanie oleju pokrzywowego zewnętrzne:
  • olejowanie włosów - stosuje się na suche, zniszczone włosy, pozbawione połysku, a także na problemy z łupieżem. Jak olejować włosy TUTAJ
  • maseczki kosmetyczne  na suchą, pozbawioną braku elastyczności cerę i na na zmiany skórne. Jak zrobić najprostszą maseczkę do twarzy TUTAJ
  • płyn dwufazowy do mycia twarzy normalnej, starzejącej się i trądzikowej. Jak zrobić prosty płyn dwufazowy dowiesz TUTAJ
  • okłady na zmiany skórne i cerę trądzikową, oparzenia, otarcia naskórka.
  • olejowanie twarzy-olej z pokrzywy stosuje się do oczyszczania twarzy, ma właściwości natłuszczające, przeciwzapalne, oczyszczające i regenerujące organizm. Więcej o olejowaniu twarzy TUTAJ
Zastosowanie oleju pokrzywowego wewnętrznie:
  • zalecany jest w stosowaniu leczeniu hiperandrogenizmu, miażdżycy, przerostu gruczołu krokowego, zaparć oraz zaburzeń w wydzielaniu żółci.

Komentarze

  1. mam odżywkę do włosów z pokrzywą, ma pomogać na wypadanie włosów, ale nie za bardzo działa, dodaję ją do domowych maseczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja stosowałam na włosy ekstrakt z pokrzywy i bardzo mi pomógł. Poza tym także go piłam, ponieważ miałam anemię. Mój zły stan włosów był spowodowany głównie przez anemię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie olej pokrzywowy tylko macerat olejowy z pokrzywy- niby niewielka różnica....

    OdpowiedzUsuń
  4. A jakie mają być proporcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sloiku zalac pokrzywe olejem aby ja przykryc

      Usuń

Prześlij komentarz