Łatwy przepis na dżem sosnowo-świerkowy

W sobotę poszłam na spacer do lasu i nazbierałam mnóstwo leśnych darów jak szyszki i  pędy sosnowe oraz niewielką ilość świerkowych pędów, z których uczyniłam pyszny dżem o zapachu lasu. Chcecie wiedzieć jak go zrobić. Zapraszam na post.





Dżem sosnowo-świerkowy nie tylko ma świetny smak, ale dodatkowo ma działanie:
  • witaminizujące (dostarcza witaminy C),
  • odkażające,
  • łagodne działanie moczopędne.
Do sporządzenia zastosowałam:
  • garść szyszek sosnowych,
  • kilka pędów sosnowych,
  • kilka pędów świerkowych,

Umyte wcześniej składniki zmiksowałam blenderem w lekki mus, następnie przełożyłam je do  wyparzonego słoika zasypując cukrem, na przemiennie jedna  warstwa musu świerkowo-sosnowego kolejna warstwa cukru. Słoik odstawiłam na kilkanaście godzin w ciemne i ciepłe miejsce następnie mój sosnowy mus wrzuciłam do garnuszka i gotując miksowałam całą zawartość na gładką masę. Po zagotowaniu włożyłam świerkowy-sosnowy dżem do słoiczka, słoik ustawiłam do góry nogami.



Dżem ma super sosnowy smak z lekko żywiczną (goryczkową) nutką. Rok temu zrobiłam syrop i wódkę na bazię pędów sosnowych i zakochałam się w tym smaku. Przepis na syrop sosnowy

Komentarze